Techniki promocyjne

office-1146289__340Prezent – jest bardzo popularną techniką promocyjną. Technika ta zwana jest również ‘premium promotion’ i polega na tym, że klient otrzymuje coś jako dodatek do zakupu. Typowym przykładem takiej akcji promocyjnej są czasopisma z dodatkiem filmu DVD, próbki kosmetyków, czy też zabawki dla dziecka.  · Konkursy z losowaniem nagród. Istotą takiej kampanii promocyjnej jest zebranie pewnej ilości atrybutów danego produktu (np. etykiety lub kapsle), przesłanie ich do producenta, a następnie w drodze komisyjnego losowania następuje podział nagród. Oprócz limitowanej liczby poważnych nagród (np. samochody lub telewizory) często konsumenci otrzymują drobne nagrody i gadżety reklamowe.  · Częściowy zwrot ceny zakupu. W tym przypadku klient otrzymuje częściowy zwrot ceny produktu gdy dowód jego zakupu przedstawi producentowi. W polskiej praktyce ta technika stosowana jest znacznie rzadziej, z uwagi na skomplikowane procedury, niewspółmierny zwrot w stosunku do poniesionych wysiłków lub też zwykły brak zaufania.  · Dowody zaufania – stosowane dla stałych klientów danej marki. Są to różnego rodzaju zachęty dla stałych klientów aby podtrzymać ich lojalność wobec marki. Przykładami mogą być tańsze bilety lotnicze dla często podróżujących, obniżone stawki za korzystanie z parkingów, drobne prezenty, upusty przy zakupach innych produktów, przynależność do klubu, itd.  · Prezentacje i demonstracje należą do kolejnych względnie popularnych inicjatyw promocyjnych. Wykorzystywana jest tutaj psychologia zachowań nabywcy, który jest bardziej skłonny kupić produkt będący w zainteresowaniu innych ludzi, a demonstracje takie skupiają wokół siebie od kilku do kilkudziesięciu obserwatorów, np. w holu galerii handlowej. Inną odmianą tej promocji jest zakładanie małych punktów informacyjnych w dużych centrach handlowych, np. punkty telewizji cyfrowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *